1. Zákazník na prvním místě
Myslíme a jednáme v zájmu klienta. Přemýšlíme o jeho penězích, jako by byly naše vlastní. Místo „to nejde“ říkáme „ano, ale za takových podmínek“.

Jak se to projevuje? Sami například klientovi navrhneme, aby se stal neplátcem DPH, protože se mu to vyplatí: I když nám bude platit méně.
Ptáme se klientů na zpětnou vazbu. Přizpůsobujeme služby na míru klientům. Určujeme citové konto. Sledujeme recenze a reference.
2. Podnikavost
Myslíme ve velkém a měníme svět. Jsme cílevědomí. Nečekáme na zásah shůry, ale ptáme se sami sebe, co se musí stát a proč tomu tak je. Užíváme si společnou cestu.

Nevzdycháme „to nejde“, „mám toho moc“ nebo „nestíhám“. Když něco nefunguje, vyřešíme to, nebo eskalujeme. Když si neumíme poradit, zeptáme se zkušenějších. Hledáme nové cesty a nebojíme se výzev.
3. Spolu-práce
Myslíme na to, jaké dopady má naše (ne)činnost a přístup na ostatní a zastupitelnost.
Nejdříve pilotujeme, až potom ladíme k dokonalosti. Raději se omluvíme za nedokonalost než za to, že jsme nezačali. Nebojíme si říct o pomoc. Nešťouráme se v tom, co můžeme změnit.
4. Dodržování slibů
Uděláme 100 % pro splnění slibů, které jsme dali. Sliby dodržujeme vůči klientům i sobě navzájem. na čem se domluvíme, to platí.

Pokud to vypadá, že námořník nebude schopný dodržet daný slib, dá dotčeným dopředu vědět / řekne si o pomoc / eskaluje problém / iniciuje aktivitu směřující ke splnění slibu.
Sliby dodržujeme s klienty i mezi sebou. Před chyby nás chrání checklisty (kuchařky), které dodržujeme.
5. Udržitelnost
Myslet v dlouhodobém horizontu. Jednáme otevřeně, na rovinu a způsobem win-win-win (my-druhá strana-okolí).
Naše aktivity se musí vyplatit ekonomicky i eticky, a to dlouhodobě.
Neustále ověřujeme, jestli funguje win-win ve vztahu zákazník – spolupracovník – firma. Jednáme otevřeně, upřímně, na rovinu.
Modrý oceán
Sepsali jsme tuto knížku, ve které podrobně popisujeme, jak to u nás chodí.