Zaměstnat či outsourcovat?

Tomáš Buchwaldek -

Taky jsi už přemýšlel nad tím, jestli něco nebudeš outsourcovat nebo jestli nepřijmeš na stejnou činnost zaměstnance?



 

Jaké jsou výhody a nevýhody outsourcingu?

Výhody Nevýhody
  • relativní finanční dostupnost- platím jen podle toho, co využívám
  • neřeším pracovně-právní povinnosti
  • nelze delegovat více, než služba nabízí- komunikace může být obtížnější

Jaké jsou výhody a nevýhody zaměstnance?

Výhody Nevýhody
  • lze delegovat více úkolů- tvorba osobní důvěry
  • vysoké náklady (včetně SP a ZP)- pracovně-právní povinnosti
  • horší zastupitelnost (nemoc, dovolená…)

A jak se tedy rozhodnout, zda někoho zaměstnat, činnost outsourcovat či si ji dokonce zpracovávat sám?

Je to celkem jednoduché. Pokud si vážíš svého času více, než kolik zaplatíš za outsourcing nebo zaměstnance, snaž se této činnosti zbavit ze svých beder (tj. pokud za hodinu práce si vydělám více vlastní činností, než kolik zaplatím dodavateli nebo zaměstnanci za tentýž výsledek).

Outsourcovat pak doporučujeme vše, kde se netvoří vysoká přidaná hodnota vnímaná zákazníkem. Tedy vše, za co Ti zákazník nikdy nezaplatí (např. mám kavárnu a zákazník mi nezaplatí za to, že si skladuju účtenky nebo že používám fakturační systém, je ochoten mi zaplatit pouze za přípravu kávy).

Již teď se na běžnou administrativu využívají služby virtuálních asistentek.

Zaměstnance bychom najali na činnosti, kde se naopak tvoří vysoká přidaná hodnota vnímaná zákazníkem (u kavárny to bude baristka) nebo u činností, kde se pracuje s citlivými údaji a know-how, na kterém je postaven samotný business (to může být například pro pivovar sládek).

Outsourcing Ti může ušetřit mnoho času, peněz i nervů. Tak proč jej nevyužít?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *